Terapia na indywidualne potrzeby

W ramach terapii online, rozmawiasz z dyplomowanym psychologiem z dowolnego urządzenia.

Czym jest pomoc psychologiczna
online?

Pomoc online to proces podobny do terapii stacjonarnej, co oznacza, że w jednym i drugim przypadku otrzymujesz profesjonalną pomoc psychologiczną od wykwalifikowanego specjalisty. Różnica polega na tym, że w ramach psychoterapii online zyskujesz dopasowanego do problemu specjalistę oraz wygodną formę rozmów z gwarancją codziennego kontaktu.

Jak pokazują badania przeprowadzane na przestrzeni ostatniej dekady, pomoc online jest pełnoprawną i w pełni skuteczną alternatywą tradycyjnej terapii. Co istotne, terapia tekstowa, która zapewnia klientowi:

  • wysoki poziom komfortu,
  • elastyczność współpracy,
  • odpowiedzi specjalisty w ciągu jednego dnia,
  • pełną dyskrecję i bezpieczeństwo,
  • czas na analizę i spokojne formułowanie myśli,

Czasem przynosi też szybsze efekty. Dzieje się tak, dlatego, że wielu klientom (w tym osobom, które wcześniej korzystały z terapii stacjonarnej) łatwiej przychodzi pisanie o trudnych doświadczeniach, niż mówienie o nich twarzą w twarz. W związku z tym specjalista może szybciej pozyskać informacje niezbędne do prawidłowego rozpoznania i podjąć kolejne kroki. Co ciekawe, pozytywna i efektywna pomoc online może przyczynić się także do tego, że klientowi łatwiej będzie w przyszłości korzystać z różnych form pomocy psychologicznej, w tym także z terapii stacjonarnej.

Rozpocznij

Dlaczego ludzie wybierają
formę terapii online?

  • Terapia stacjonarna w gabinecie często jest kosztowna (średnio 100 zł za sesję).
  • Dojazdy do terapeuty to dodatkowy czas i koszty.
  • Dla osób z małych miejscowości dojazd do specjalisty może być utrudniony lub zupełnie niemożliwy.
  • Ludzie martwią się też piętnem związanym z wizytami - niepokoją się, że ktoś znajomy ich zobaczy.
  • Terapia online to koszt XX zł/ tydzień.
  • Zapewnia pełną dyskrecję i bezpieczeństwo rozmów z terapeutą.
  • Pozwala dobrać formę rozmów do Twoich potrzeb, do wyboru masz: pisanie na czacie, wideorozmowy, wiadomości głosowe.
  • Terapeuta odpowiada 1-2 razy w ciągu dnia, dlatego łatwiej nawiązać z nim relację i kontaktować się wtedy, gdy zachodzi potrzeba.
  • Jeśli potrzebujesz więcej czasu na rozmowę, wystarczy dać terapeucie znać i umówić się na dodatkową sesję.
  • Możliwość stałego kontaktu pozwala pisać/ nagrywać swoje przemyślenia wtedy, gdy czas, miejsce i nastrój są ku temu odpowiednie.
  • Ubezpieczenie zdrowotne nie jest wymagane w przypadku terapii online.
  • Z pomocy online wygodnie korzystają osoby chore i niepełnosprawne - forma rozmowy na czacie znosi ograniczenia związane z wizytą w stacjonarnym gabinecie specjalisty.
  • Korzystając z czatu, tworzysz swego rodzaju dziennik, który pozwala porządkować myśli i łatwo wracać do konkretnych wątków.
  • Pomoc online to doskonała alternatywa dla osób, które nie lubią mówić, a wolą pisać o swoich doświadczeniach.

Czym różni się wideo terapia
od terapii tekstowej?

Różnica polega przede wszystkim na formie kontaktu, która ma najlepiej odpowiadać Twoim potrzebom. Jedna osoba będzie chciała rozmawiać z terapeutą o swoich problemach face-to-face w ramach połączenia wideo. Z kolei dla innej forma pisanych wiadomości sprawdzi się lepiej. Ty decydujesz, jak Ci wygodniej. Liczą się efekty pracy i Twoje zdrowie psychiczne.

Różnica #1

Sesje

Sesje wideo to zawsze ustalone ramy czasowe. Terapia tekstowa daje Ci większą elastyczność w kontakcie z terapeutą. O swoich przemyśleniach, nastrojach i szczegółach problemu możesz napisać w odpowiednim dla siebie momencie.

Różnica #2

Prywatność

Wideo terapia ma bardziej oficjalny charakter niż tekstowa. W naszej przestrzeni rozmawiasz bezpiecznie ze swoim terapeutą w najwygodniejszych dla siebie warunkach i z dowolnego urządzenia.

Różnica #3

Piętno z interakcji twarzą w twarz

Stereotypy związane z korzystaniem z profesjonalnej pomocy są wciąż żywe. Prowadząc terapię online, nie musisz obawiać się, że ktoś niepożądany dowie się o Twoich wizytach.
O bolesnych doświadczeniach niekiedy łatwiej jest pisać, niż mówić. Dzięki terapii tekstowej możesz spokojnie zebrać myśl i komfortowo wymieniać je ze specjalistą.

Różnica #4

Cena

Sesja to zazwyczaj koszt 100 zł. Za tydzień rozmów z naszym terapeutą zapłacisz jedynie XX zł. Poza niższymi kosztami równie profesjonalnej usługi, zyskujesz czas i wygodę rozmów.

Czy terapia
online działa?

Terapia online oferuje pacjentowi takie same korzyści, co ta prowadzona w stacjonarnym gabinecie psychologicznym. Jakość naszych usług jest taka sama, bo terapie online prowadzą dyplomowani psychologowie z doświadczeniem w różnych obszarach. Wybierając formę online, zyskujesz dopasowanego do Twojego problemu specjalistę, komfort i bezpieczeństwo rozmów, a także zdecydowanie niższe koszty w porównaniu z wizytami w stacjonarnym gabinecie psychologa.

Jak pokazują analizy 92 badań z udziałem łącznie 9764 klientów, przeprowadzone przez profesora Aziego Baraka i jego współpracowników, terapia przez internet jest równie skuteczna, lub prawie tak samo skuteczna jak terapia twarzą w twarz.

Z kolei Murphy i Parnass w swoim badaniu “Satysfakcja Klienta i porównanie wyników terapii on-line i twarzą w twarz” nie stwierdzili istotnych różnic pomiędzy wynikami klientów uczestniczących w terapii on-line, a wynikami klientów terapii twarzą w twarz, mierzonych skalą GAF (GAF to skala subiektywnej oceny społecznego, psychologicznego i zawodowego funkcjonowania).

Co ciekawe, dwa badania z roku 2013:

  • jedno publikowane w Journal of Affective Disorders;
  • drugie w Cyberpsychology;

wykazały, że terapia tekstowa jest tak samo efektywna, o ile nie bardziej efektywna od terapii prowadzonej w tradycyjnej formie.

Czy terapia online
jest etyczna?

Terapia online jest tak samo etyczna jak ta prowadzona w stacjonarnym gabinecie. Nasi terapeuci są dyplomowanymi psychologami, których obowiązuje tajemnica zawodowa oraz przestrzeganie kodeksu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Korzystając z terapii online, na dobrą sprawę zmieniasz tylko jej formę, czas i miejsce. Wszystkie pozostałe zasady obowiązują jak w przypadku tradycyjnej terapii.

Czy prowadzenie terapii online jest bezpieczne?

To zrozumiałe, że rozmowy z psychologiem w sieci mogą budzić pewne obawy. W końcu ich tematem są często trudne, osobiste przeżycia. Jednak w przestrzeni WeTalk poufność i najwyższe bezpieczeństwo stawiamy zawsze na pierwszym miejscu.

Nasza platforma jest narzędziem szytym na miarę czasu, potrzeb i bezpieczeństwa użytkowników. Wszystkie dane oraz treści rozmów ze specjalistami zabezpieczamy opracowanym przez naszych ekspertów szyfrowaniem na bankowym poziomie. Dzięki temu możesz mieć pewność, że wszystko, czym dzielisz się z terapeutą jest w pełni poufne i bezpieczne.

Terapia online jest tak samo profesjonalna jak sesje w gabinecie z psychologiem, bo prowadzą ją dyplomowani specjaliści.

Wszystkie dane i rozmowy, które prowadzisz ze swoim terapeutą są szyfrowane. To poufna dokumentacja, do której masz prawo i o której decydujesz.

Dzięki wygodnej formie i możliwości zdalnego kontaktu, możesz zawsze skontaktować się ze swoim teraeutą wtedy, gdy tego potrzebujesz.

Jeśli Twój terapeuta uzna, że pomoc psychologiczna nie wystarczy, pomoże Ci znaleźć odpowiedniego specjalistę i uzyskać pomoc.

Jak
indywidualnie
dbać o
bezpieczeństwo
danych?

Nasza platforma jest narzędziem, które wykorzystuje zaawansowany technologicznie system zabezpieczeń, stosowany m.in. w obszarze bankowości. Dzięki niemu wszystkie zapisy Twoich sesji z terapeutą, wiadomości głosowe czy wideorozmowy są w pełni bezpieczne. Istnieje jednak szereg zewnętrznych zagrożeń, których możesz łatwo uniknąć, przestrzegając kilku prostych zasad

  1. Zawsze wyloguj się ze swojego konta, szczególnie jeśli korzystasz ze służbowego komputera lub komputera w przestrzeni publicznej (np. w bibliotece).
  2. Zawsze, kiedy to możliwe, korzystaj z osobistego komputera.
  3. Przechowuj hasła do urządzeń, na których prowadzisz rozmowy w bezpiecznym miejscu.
  4. Upewnij się, że formy płatności za terapię są bezpieczne.
  5. Zawsze chroń swoje hasło do konta, a jeśli z jakiś przyczyn musisz je zmienić - wybierz zupełnie nowe.
  6. Nie pozostawiaj osobistego komputera otwartego.
  7. Jeśli korzystasz z wideoczatu w miejscu publicznym, zadbaj o słuchawki lub przenieś się w dźwiękoszczelne miejsce.